Firemné plagáty priamo ovplyvňujú pozitívny imidž značky. Je zrejmé, že ich kvalita sa premieta do toho, ako nás budú vnímať potenciálni zákazníci alebo dodávatelia. Plagát musí byť starostlivo navrhnutý – iba vtedy prinesie požadované výsledky. Na čo treba pamätať?
Správny formát
Obrovskú úlohu zohráva veľkosť reklamného plagátu. Ak naň chceme umiestniť veľa informácií musia byť na plagáte správne usporiadané. Príliš malá veľkosť plagátu nás núti vybrať konkrétny obsah. Určite ho nikto nebude chcieť čítať. Je jasné, že veľkoformátový plagát je drahší, ale na druhej strane prinesie očakávané výsledky.
Kreatívny obsah
Kľúčovú úlohu na plagáte zohráva obsah. Nikto nebude mať záujem o plagát, ktorý vyzerá ako leták. Je dôležité zaujať príjemcu a presvedčiť ho, aby sa oboznámil s reklamou. Môže to byť humorný či kontroverzný slogan. To všetko závisí od špecifík daného odvetvia.
Zaujímavá grafika
Ako prvé si vždy všímame farby. Nejde o vytvorenie neónového plagátu, ktorý bude viditeľný z kilometra. Tento typ plagátu dráždi a to nie je to, čo máme na mysli. Použitá grafika musí byť výrazná, ale estetická. Je tiež dôležité, aby sa nejakým spôsobom týkala odvetvia, v ktorom pôsobíme.
Nedávajte naň príliš veľa prvkov
Prebytok nie je vítaný. Firemné plagáty (https://justprint.sk/produkty/plagaty) musia byť čitateľné a príjemné na pohľad. Najväčšiu pozornosť často upútavajú minimalistické plagáty. Spomeňte si na jednoduché pravidlo, že menej je viac. Dajme príjemcovi iba tie prvky, na ktorých mu najviac záleží.
Stavte na jedinečnosť
Nikto sa nebude zaujímať o motív, ktorý už niekoľkokrát videl. Musíme vytvoriť niečo jedinečné, čo bude jediné svojho druhu. Až potom bude plagát spojený s našou značkou a bude ju pripomínať. Falšovanie cudzích nápadov zvyčajne vyvoláva veľmi negatívne emócie, čo nepriaznivo ovplyvňuje povesť našej spoločnosti.